Інтерв'ю

з засновницею «IQ School» Мариною Носуленко

Интервью

Не поспішаючи крокую по осінній, поки ще теплій Одесі. Іду брати інтерв’ю, попутно роздивляюся асфальт, з голови не виходить думка про те, що нам скоро вирушати на зимівлю в Дахаб. Думаю про Юлю, порівнюю її з собою. Все-таки вона інша, вона, як і багато дітей її покоління, не володіє достатньою концентрацією уваги, а ще Юля, залишившись наодинці з собою не дуже здатна себе розважити, каже, їй нудно. Чому так? Ми були іншими.

Сьогодні я беру інтерв’ю у засновниці «IQ School Курси для дітей та дорослих» Марини Носуленко.
Марина психолог з 7 річним стажем. Досвід роботи з дітьми більше 12 років.

Заходжу в приміщення, мені тут подобається, приємна зелена гамма, є все необхідне для дитячого розвитку. Збираюся відкрити блокнот з планом інтерв’ю, але відкладаю в сторону і починаю розмову з того що хвилює.
– Марина, чому наші діти інші? Чому кожен третій не здатний сконцентруватися, чому часто найпоширеніше слово в дитячому лексиконі «нууудноооо!»

Цьому є просте пояснення. Ольга, батьки завжди мають пряме відношення. до того що відбувається з дітьми, і Я думаю, що ми трохи перестаралися у прагненні створити для дітей ідеальний, веселий Світ радості, легкості і безтурботного проведення часу. Будь-які свята, прогулянки і домашній час батьки намагаються зробити дуже насиченим і принести максимум вражень дитині і як тільки діти залишаються наодинці з собою виникає те саме “нудно”.

Виникла тенденція, що все чим займається дитина має бути неодмінно дуже емоційним і приносити виключно позитив. В якійсь мірі я з цим згодна, все найкраще дітям. Нехай у дітей буде щасливе дитинство, нехай їм буде легко і т.д. Але думаю у цій справі дуже потрібна міра, тому, що є зворотна сторона медалі. У дитинстві закладаються основні навички і стратегії поведінки. Це ті стратегії які дитина буде використовувати в дорослому житті. Навчити дітей справлятися зі своїми справами, думати, вибирати, вміти вчитися, вміти зосередиться, досліджувати, не боятися залишитися на одинці з собою і чути власні думки. Я як психолог і керівник дитячого центру бачу і чую кожен день, очікування батьків щодо того, що дитині обов’язково має сподобатися на занятті. Важко з цим сперечатися, але все ж … Чи подобається дітям те, що легко, там де шоу, де не треба працювати, думати, долати і т.д. Але ж ви приводите дитину на заняття для формування певних навичок. Можна привести аналогію з дорослою людиною, для того щоб людині досягти нових висот, потрібно вийти із зони власного комфорту і працювати над собою.


– Так, швидше за все так і є. Як з цим справлятися, що робити, адже дитина це не тільки будинок і батьки, це середовище спілкування, друзі, розваги, соціум, і він диктує свої умови. Не думаю, що правильним рішенням було б з цим змиритися. Дитині все одно потрібні знання, які не вийде добувати тільки шляхом розваг, необхідно мати навик посидючості, повинна бути залученість в процес, як її забезпечити?

– Так все вірно. Заняття в форматі розвитку, дитині просто необхідні. Перше, що потрібно для успіху це, звичайно, готовність батьків працювати над цим питанням. Зняти з дітей відповідальність за вибір розвиваючого середовища і занять які дитина буде відвідувати, це для них дуже велика відповідальність. Тут я маю на увазі моє “улюблене” питання після першого уроку від батьків дитині “Ну що, сподобалося, ходитимеш?” І для цього заповітного “сподобалося” моїми колегами і навіть мною організовуються відкриті уроки на яких влаштовуються “Танці з бубнами”. А насправді головне зовсім не це. Головне, щоб батьки розуміли цінності і очікуваний результат від процесу. Для того щоб діти навчилися концентруватися, потрібно налаштовувати на завершення розпочатої справи до кінця. Щоб їм не було нудно самим з собою, вони повинні вміти грати, фантазувати. Щоб сформувати досвід думати, не повинно бути багато готових рішень, важливо щоб вміли робити свої висновки. Давати робити свій вибір, який є в їх дитячій компетенції, і приймати наслідки свого вибору.

При складанні наших програм ми врахували всі ці тонкощі. Це може бути:

Ранній розвиток
Англійська мова
Хореографія
Полуднівка
Тренінгові програми для підлітків
Швидкочитання
Каліграфія
Математика
Підготовка до школи

Кожна з програм складена з урахуванням вікових особливостей дітей, враховуючи їх зону найближчого розвитку.

– Раз вже ми дісталися, нарешті і до напрямку підготовки до школи у Вашому центрі, давайте ви детальніше про неї розповісте, навіщо вона потрібна. Багато хто зараз дотримується позиції, що дитині не потрібна підготовка до школи.


– Підготовка до школи потрібна. Оля, на жаль, останнім часом читаю настрої і поради про те, що мама і сама молодець, все зможе і ще багато аргументів. У нас інший погляд, ми розуміємо цінність того, що робимо. Адже підготовка до школи не зводиться тільки до інтелектуальних навичок, таким як читання і письмо. Є ще ряд базових знань.які необхідно сформувати перед школою Нашу програму можна відвідувати починаючи від 2 годин на тиждень і до 4 годин по 5 разів на тиждень.Тут ми розвиваємо ті самі базові навички по письму, читанню, логіці (вчимося думати).
У нашій програмі (4 рази на тиждень) для дітей англійська мова.Це хороша база для майбутнього. Через кожну четверту годину у них гра, саме тут діти вчаться грати, дружити, комунікувати один з одним, відстоювати себе, конструювати.Обов’язково приділяємо увагу фізичному розвитку, тому в програму включена хореографія- 2 рази в тиждень. Один день в тиждень ми присвячуємо тільки психологічному розвитку дітей. Протягом 4 годин з дітьми працює психолог. Вони слухають терапевтичні казки, самі їх створюють, малюють на піщаному світловому столі, вчаться краще розуміти себе і свої потреби. І звичайно арт студія, творчий розвиток, без нього ніяк. Діти роблять роботи у всіляких техніках, на цьому курсі формується фантазія, креативність і посидючість. Дуже насичена програма, де кожен з батьків може дати дитині шанс, розвинути всі ті якості, які їй знадобляться у дорослому житті.

– А знаєте, цікаве інтерв’ю у нас вийшло. Мені сподобався ваш підхід і я змогла відповісти сама собі на багато питань.

-Дуже рада, що Вам, Оля, подобається наш підхід. Ми запрошуємо до нас батьків, які готові робити свідомий вибір на користь розвиваючих програм для своїх дітей, тих батьків, які готові рости разом з дітьми і готові до відкритого діалогу з нами і поділяють наші цінності.


Адреса:

вул. Ак.Корольова 120/2
тел. +38 (098) 748 58 05


Пр.Небесної сотні 6/1
тел. + 38 (068) 273 273 5